Vysvětlení označení pneumatiky

18.08.2020

1. místo : Šířka řezu pneumatiky je přímá vzdálenost v milimetrech mezi vnějšími okraji boční stěny nahuštěné pneumatiky, mimo zvýšení kvůli označení (značkám), ozdobám nebo ochranným pásem nebo ráfkem.

2. místo : Výška řezu je polovina rozdílu mezi celkovým průměrem a jmenovitým průměrem ráfku. V průběhu historie vývoje pneumatiky se tvar pneumatiky změnil z téměř kruhového na mělčí, širší. To změnilo vztah resp. poměr (A / R) výšky profilu pneumatiky k šířce profilu ze 100% na 70%, 60%, 50% nebo i méně.

3. místo : Radiální typ konstrukce pneumatiky je označen písmenem "R" v označení velikosti na boční straně.

4. místo : Průměry ráfků se v posledních desetiletích zvětšily. Zatímco před 10 lety byly 16 palcové ráfky považovány za výjimečné, dnes jsou velmi běžné.

5. místo : Nosnost pneumatiky je číselným označením maximálního zatížení, které může pneumatika nést při rychlosti určené jejím rychlostním symbolem a při daném tlaku nahuštění pneumatiky. Je však třeba si uvědomit, že bez ohledu na rychlostní symbol pneumatiky, platí všechny nosnosti pro maximální rychlost 210 km / h (130 m / h). Po překročení této rychlosti je třeba maximální nosnost snížit.
Některé pneumatiky, především rychlostní kategorie ZR, nejsou označeny servisním popisem. V takovém případě je vhodné poradit se s výrobcem pneumatik, aby bylo možné určit odpovídající maximální zatížení.

6. místo : Rychlostní symbol pneumatiky tvoří součást indexu zatížení a je to písmeno, nebo udává maximální rychlost, při které může nést pneumatika zatížení odpovídající jejímu indexu zatížení (kromě rychlostí nad 210 km / h).
Indexy zatížení a rychlostní symboly jsou zobrazeny na obou bočních stranách pneumatiky. První číslo označuje kapacitu nosnosti pneumatiky při JEDNOMONTÁŽI pneumatiky, dokud druhé číslo se vztahuje na montáž DVOU pneumatik.
Je možné montovat i (zimní) pneumatiky M & S nižší rychlostní kategorie, než je udané na vozidle. V některých zemích je povinné umístit ve výhledu řidiče nálepku udávající maximální rychlost pneumatiky. Při montáži takových pneumatik nesmí být tato rychlost překročena.

7. místo : Slovo "bezdušových", označuje že pneumatika je používána bez duše.

8. místo : Označení a číslo schválení ECE potvrzuje, že pneumatika splňuje požadavky předpisu ECE R30.

9. místo : Zobrazuje umístění indikátorů opotřebení běhounu pláště (1,6 mm vysokého) v hlavních drážkách běhounu. Pokud je pneumatika opotřebená do té míry, že jsou indikátory opotřebení ve stejné výšce jako přilehlé žebra běhounu pneumatiky, znamená to, že na pneumatice už zůstalo jen 1,6 mm výšky běhounu. Vaše pneumatiky byste ihned měli vyměnit, protože 1,6 mm představuje minimální předepsanou výšku běhounu požadovanou zákonem.

10. místo : Písmena "M & S" označují, že jde o zimní typ pneumatiky, resp. Že může být použita na sněhu a ledu.

11. místo : Pneumatika byla odzkoušena pro použití v "náročných sněhových podmínkách" v souladu se zkušebními postupy podle norem ISO a pneumatika byla jako taková uznána za přijatelnou a vhodnou.

12. místo : Před rokem 2000 bylo datum výroby pneumatiky zobrazován jako 3-místné číslo na konci sériového čísla, přičemž první dvě čísla označovali týden výroby, třetí rok výroby. Desetiletí je označené jako ◄. Od roku 2000 se používají 4 číslice, z nichž třetí a čtvrtá označují rok výroby.

13. místo : Symbol "DOT" (MD) označuje, že pneumatika splňuje předpisy USA o pneumatikách.

14. místo : Kód výrobce podle MD je zakódovanou hodnotou konstrukce pneumatiky a identifikace v souladu s předpisy USA.

15. místo : Země výroby označuje původ výroby pneumatiky.

16. místo : Obchodní název pneumatiky (včetně jména řady a jména modelu, tj "Carat Exelero", "Carat Attiro", "Diadem Linero", atd.).

17. místo : Konstrukční detaily požadované Ministerstvem dopravy USA (MD).

18. místo : Maximální nosnost a tlak nahuštění pneumatiky v souladu s předpisy USA, KANADY A AUSTRÁLIE.

19. místo : Pneumatika má "radiální" konstrukci.

20. místo : Označení požadované americkými předpisy pro zákazníky pro Jednotné hodnocení kvality pneumatiky (UTQG).

21. místo : Zobrazuje umístění zimních indikátorů opotřebení (4 mm vysokých) v hlavních drážkách běhounu pneumatiky. Pokud je pneumatika opotřebená do té míry, že jsou zimní indikátory opotřebení ve stejné výšce jako přilehlé žebra běhounu pneumatiky, na pneumatice už zůstaly jen 4 mm výšky běhounu.Obecně se doporučuje vyměnit vaše zimní pneumatiky s profilem nižším než 4 mm,

Vytvořte si webové stránky zdarma!